Wijn en proefkunde
Image default
Aanbiedingen

Hoe te begrijpen dat een werkgever te vertrouwen is

vacatures

Er zijn duizenden bedrijven op zoeksites voor banen. Hoe weet u welke van de werkgevers echt zijn beloften nakomt, werknemers met respect behandelt, betrouwbaar en consciëntieus is? We schreven tips op die werden gedeeld door het hoofd, hoofdmanager Ekaterina.
Het is fijn om voor een bekend bedrijf te werken waarvan iedereen de producten kent. Een ontwikkeld en prestigieus commercieel merk is echter niet altijd gelijk aan een sterk HR-merk, dat wil zeggen hoe het bedrijf eruitziet als werkgever. Het komt voor dat bij grote en bekende bedrijven er een te hoog personeelsverloop is en mensen daar niet blijven, omdat ze werknemers niet waarderen, de werkomstandigheden en de algemene sfeer ongemakkelijk zijn. En het gebeurt andersom: het bedrijf is onbekend in de brede markt, maar de meest comfortabele omstandigheden voor mensen zijn er gecreëerd en het is er prettig werken.

Hoe kom je erachter of het de moeite waard is om een ​​potentiële werkgever te vertrouwen als je een vacature op internet ziet, je niets weet van de echte arbeidsomstandigheden daar en je daar geen kennissen hebt? Er zijn verschillende factoren waar u op moet letten en er zijn verschillende manieren om de informatie te verzamelen die u nodig heeft.

Bedrijfspagina op de baanzoeksite
Recensies en social media
Bedrijfswebsite
Werkgeversbeoordeling
Deelname aan de HR Brand Awards
Checklist van een aantrekkelijke werkgever
Controleer de werkgever waarin u geïnteresseerd bent met behulp van deze checklist, merk op dat hij het volgende heeft:

Branded pagina of branded vacature;
Werkgevers Rangschikking Lid Badge;
Award deelnemer badge HR-merk;
Hoge graad van beleefdheid;
Artikelen over het bedrijf in de secties “Bedrijfsleven” of “IT-projecten”;
Bedrijfsaccounts op sociale netwerken met publicaties over werknemers en het bedrijfsleven;
Persoonlijke accounts van medewerkers in sociale netwerken, waar ze vaak meningen over het bedrijf delen, werkverhalen (merkambassadeurs);
Corporate website;
Video’s over werk in het bedrijf;
Speciale projecten voor het aantrekken van medewerkers (tests, spelletjes, quizzen over werk in het bedrijf).
Zelfs de meest aantrekkelijke werkgever zal niet per se alle tien punten scoren, maar hoe meer er zijn, hoe sterker zijn wens om werknemers aan te trekken en te behouden.

https://vacatures.today/cat/Accounting20.html

https://www.vindazo.be